Öroninflammation.

Thelma har haft en öroninlfammation en längre tid nu, och den ger inte med sig. Hon har jästsvamp och vi har behandlat hennes öron i två månader ungefär.

 

Snart är det dags för ett återbesök för att se hur öronen ser ut, och om inte den senaste behandligen gett någon effekt så skulle det bli en öronspolning.

 

Ringde runt till olika djursjukhus i Östersund för att se vad det skulle ta för ungefärligt pris.. Och det är då fan inte billigt att ha hund. Jag förstår bara inte varför de måste göra en öronspolning, de måste söva henne då.

Känns som om det måste finnas andra sätt att lösa det på, jag menar- det måste ju ha funnits andra hundar innan Thelmis som haft en jästsvampinfektion som vägrat ge med sig, som dessutom inte tålt att bli sövda.

 

Själva öronspolningen kommer att kosta minst 4000:-. Försäkringen täcker inte det på henne heller, såvitt jag vet. Ska ringa dem i morgon och kolla. Om de står för kostnaden och vi endast betalar självrisken så är det en annan femma.

 

Annars får de helt enkelt komma på ett annat sätt, eller iaf ett sätt att behandla henne så länge. Hon har inga synliga problem i öronen nu.

När hon kom så skakade hon ofta på huvudet, förstod att det var någonting i öronen då jag lyfte dem och såg att de var irriterade.

Svamp och andra inflammationer är ju vanliga när hundarna har hängande öron, tyvärr.

 

Nåväl, vi får se hur det blir med allt! I slutet av månaden är det i alla fall tänkt att vi ska höftröntga den unga damen, hoppas verkligen på A höfter!

Några i hennes kull är höftröntgade, alla med A. Så hoppas, hoppas, hoppas! Så det är grönt att börja med Agility till sommaren!:)

 

Nu ska vi ut på nattpromenaden och sedan blir det sängen! Snacka om att Thelma förändrats som hund sedan hon kom till oss. Eller, ja. Egentligen vet jag inte så mycket om det, men...

 

Hon sover med oss i sängen....... Trodde aldrig jag skulle låta en hund göra det, men det är så jävla mysigt och så himla värt det!

Speciellt när husse jobbar borta på veckodagarna.;)



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0